Ustanoviti podjetje brez tehničnega znanja v računalništvu je izjemno težko ali skoraj nemogoče. Vendar postaja začenjanje posla na internetu izredno preprosto zaradi praktično neskončno različnih orodij, ki so vam na voljo, praktično zastonj.
Včasih je bila cena spletne strani veliko večja, danes pa lahko popolnoma osnovno stran postavimo v nekaj minutah in skoraj zastonj. Edino kar vas omejuje je vaša kreativnost, želja da bi delali in trud, ki ga vložite.
Predstavljamo vam 3 korake od ideje do prve stranke, po katerih je šlo podjetje Rype.
10 minutni poslovni načrt
Tu se vse začne. Vendar veliko ljudi tu tudi ostane.
Genij je 1% inspiracije in 99% znoja
Thomas Edison
Podjetje Rype je takoj začelo delati, saj so videli koliko ljudi ostane v fazi načrtovanja. Namesto da bi porabili mesece, da bi naredili 60-stranski poslovni načrt, so porabili 10 minut z orodjem Lean Canvas, ki je zelo podoben orodju Business Model Canvas
Orodje Lean Canvas je naredil Ash Maurya, kot izboljšano različico orodja Business Model Generation.
Je verjetno eden najhitrejših in najlažjih načinov, da svojo idejo pretvorite v podjetje. Vse ključne informacije so napisane na 1 strani.
Potem ko so pri podjetju Rype izpolnili načrt, je bil čas da testirajo svojo hipotezo.
Ena pomembnejših stvari, ki so se jih naučili v svetu podjetništva je, da vsi ne vidijo sveta enako kot vi. Kar se vam zdi odlična ideja je nekomu drugemu naravnost grozna. Zato je pametno slediti nasvetu Ash Maurya-e, da prvo testirajte najbolj rizične dele vašega posla in ne najlažje.
Resnično delo podjetnika je da sistematično odstranjuje rizičnost svojega poslovnega modela.
- Potrebno je zmanjšati rizičnost, da lahko prepričate še ostale ljudi, da pustijo svojo “stabilno” službo in vam začnejo pomagati
- Potrebno je zmanjšati rizičnost, da lahko stranke navdušite nad idejo, da naslednjič izberejo vaš produkt in ne alternative.
- Potrebno je zmanjšati rizičnost vaše ideje, da prepričate investitorje, da v vas vložijo denar, ki je potreben za rast podjetja.
Pri podjetju Rype, katerega nastanek opisujemo, so dobro vedeli, kje pri učenju novega jezika nastanejo problemi. Ljudje nimajo dovolj časa. Učenje preko računalnika pa je v veliki meri zelo neučinkovito in ni bilo verodostojne platforme, ki bi povezovale tiste, ki se jezika učijo in govorce tega jezika.
Najbolj rizičen del tega podjetja je bila edinstvenost. Kako bo podjetje drugačno in kako bodo ponudili 10x več kot ostali njihovim strankam.
Zgodba je zelo dolga, vendar po mnogih neprespanih nočeh in mnogih raziskavah, po zavračanju katastrofalnih idej in po pogovarjanju z govorci tega jezika, so končno imeli nekaj, kar lahko testirajo.
In naslednji korak je:
Objava spletne strani
Obstaja ogromno načinov, kako narediti stran brez programiranja.
Spodaj je samo nekaj orodij:
- WordPress.org (podjetje Rype ga je uporabljalo)
- Optimize Press (dodatek, ki ga je uporabljalo podjetje)
- Visual Composer
- Squarespace
- Wix
- Weebly
- Instapage
- Unbounce
- Strikingly
- Leadpages
To je seznam storitev, ki so skoraj zastonj ali pa popolnoma zastonj.
Spodaj so slike, kako je podjetje Rype izdelovalo svojo stran.
Spodaj je slika, kakšna je bila njihova stran na začetku.
S to stranjo so želeli uresničiti dve stvari:
- Izpolnijo obrazec (podjetje dobi e-pošto stranke)
- Pokličejo preko aplikacije Skype ali po telefonu, da podjetje dobi “feedback” kakšne so njihove storitve
Podjetje je imelo stran, sedaj pa potrebujejo promet tistih strank, ki se učijo tujega jezika. Ustanovitelj je brskal po spletu, kako se učiti tujega jezika. Na to je na portalu Quora začel pošiljati ogromno odgovorov s povezavo na svojo stran, na koncu pa ponudil eno lekcijo zastonj.
V 24 urah, se je prijavilo več kot 50 ljudi in stran je oživela.
Prodaja
Približno 30 od 50 ljudi se je odločilo za brezplačno 30-dnevno preizkušnjo in 20 od njih se je odločijo da jih podjetje pokliče in jih povpraša za mnenje. Podjetje je tudi ponudilo plačljive storitve (najtežji del za večino strank)
Ustanovitelj se je želel izogniti dveh stvari:
- dobiti denar od prijateljev ali družine
- dajanje popustov
Ustanovitelj je vedel, da če bo lahko prepričal tiste, ki so prvi začeli uporabljati njegovo storitev, da plačajo, bodo plačale tudi stranke, ki bodo prišle kasneje, potem ko bodo stran še izboljšali.
Vendar je bila ekipa razočarana, saj prvih pet ljudi ni bilo tako navdušenih kot so bili oni sami.
Potem pa so se počasi začeli zavedati: Ves pogovor s strankami je tekel o njih in ne o strankah.
Namesto da bi se pogovarjali o strankinih problemih, so se pogovarjali o njihovih rešitvah.
Potem ko so se začeli pogovarjati s stranko o strankinih problemih, se je vse spremenilo.
Vprašanje so taka:
Kako danes iščete govorce španskega jezika?
Kakšna je vaša izkušnja s prejšnjimi storitvami?
Zakaj mislite da ste nazadnje prenehali z učenjem tujega jezika?
Podjetje je uporabilo 25-30 minut za pogovor o strankinih problemih in 5 minut za vizijo in cilje podjetja.
Medtem ko je prvi 5 strank ponudbo zavrnilo, je kar naslednjih 8 od 15 ponudbo sprejelo.
Kaj sledi?
Namen tega članka je da z idejo sploh začnete delati.
Z zgodbo kako ustanoviti podjetje, Rype upa, da vas je vsaj malo navdihnilo.
Če potrebujete tehnično podkovanega soustanovitelja ali se počutite da ne morete ideje uresničiti, si zapomnite da je bilo že na tisoče ljudi v vaših čevljih.
Zmožni smo veliko več kot si mislimo in si pripisujemo. Včasih samo potrebujemo nekoga, ki je že uresničil svoje idejo, da vam pove da ste na pravi poti.
Vir: TheNextWeb